Ce anume a vizat recenta rectificare bugetară

rectificare1.jpg

Punctul 7 de pe ordinea de zi al şedinţei de consiliu de vinerea trecută a fost legat de rectificarea bugetară. Astfel, bugetul a fost rectificat de la suma de 37.211.720 lei, la suma de 43.116.050 lei. În Raportul de Specialitate se arată că această rectificare a avut în vedere contractul de finanţare nr. 5527/18.04.2018, încheiat între Ministerul Dezvoltării şi Primăria Snagov pentru realizarea obiectivului de investiţii „Construcţie Nouă Şcoală Clasele I – VIII sat Ghermăneşti, comuna Snagov”, finanţarea fiind de 3.340.631 lei, contractul de finanţare nr. 5522/18.04.2018, încheiat între Ministerul Dezvoltării şi Primăria Snagov pentru realizaea obiectivului de investiţii „extinderea reţelelor de apă potabilă şi canalizare strada Plevnei din com. Snagov, finanţarea fiind de 564.015 lei, contractul de finanţare nr. 5526/18.04.2018, încheiat între Minisetrul Dezvoltării şi Primăria Snagov pentru realizarea obiectivului de investiţii „extinderea reţelelor canalizare strada Panseluţelor din com. Snagov, finanţarea fiind în valoare de 105.521 lei, contractul de finanţare nr. 5523/18.04.2018, încheiat cu Ministerul Dezvoltării, având rectificare2în vedere realizarea obiectivului de investiţii „extinderea reţelelor de canalizare str. Vaslui”, finanţarea fiind de 836.147 lei, contractul pentru obiectivul de investiţii „Reţele canalizare ape uzate şi ape pluviale str. Plopilor din com. Snagov, finanţarea fiind de 477.007 lei, contractul de finanţare pentru realizarea obiectivului de investiţii „extinderea reţelelor canalizare str. Griviţa din com. Snagov, finanţarea fiind de 159.565 lei, contractul de finanţare nr. 1472/31.01.2018 încheiat cu Ministerul Dezvoltării pentru realizarea obiectivului de investiţii „reabilitare străzi – str. Griviţei”, finanţarea fiind de 238.994 lei şi contractul de finanţare nr. 5524/18.04.2015, încheiat între Ministerul Dezvoltării şi Primăria Snagov pentru realizarea obiectivului de investiţii „reabilitare străzi – Str. Plopilor din com. Snagov”, finanţarea fiind de 560.311 lei. Suma totală aprobată prin rectificarea bugetară este de 5.904.330 lei.

rectificare3Bugetul Primăriei Snagov a mai fost rectificat şi pentru a fi majorate cheltuielile cu salariile până la suma de 2.975.000 lei, din care vouchere de vacanţă de 72.500 lei. Suma pentru evidenţa populaţiei se majorează şi ea prin cheltuieli cu salariile care ajung la 222.390 lei, din care vouchere de vacanţă 4350 lei, cheltuielile materiale fiind de 18.000 lei. Suma alocată Poliţiei Locale creşte şi ea până la suma de 603.760 lei, din care 438.000 lei reprezintă cheltuieli cu salariile, din care vouchere de vacanţă în valoare de 10.150 lei. Capitolul de învăţământ se prezintă astfel: cheltuieli cu salariile: 170.000 lei, cheltuieli materiale 1.835.950 lei, subvenţii 70.500 lei pentru masă la grădiniţă şi burse… 79.000 lei. Cheltuielile sociale de la rubrica de învăţământ sunt în valoare de 27.000 lei, iar cele de investiţii în valoare de 3.139.670 lei. La rubrica de sănătate, este alocată suma de 405.600 lei, în întregime reprezentând cheltuieli materiale.

rectificare4La capitolul de Cultură şi religie este alocată suma nu mai mică de… 3.377.640 lei, din care… 1.833.640 lei reprezintă cheltuieli materiale, iar 715.000 lei transferuri repartizate astfel (550.000 lei sport şi 165.000 lei biserici). Cheltuielile de investiţii reprezintă şi ele 829.000 lei. Suma alocată pentru asistenţă socială este de 2.316.100 lei, din care cheltuielile cu salariile sunt de 1.658.100 lei, din care vouchere de vacanţă în sumă de 72.500 lei şi cheltuieli materiale de 106.000 lei.

 

La capitolul „Locuinţe Servicii şi Dezvoltare” este alocată suma de 5.297.680 lei, din care cheltuielile materiale sunt în sumă de 1.609.310 lei, iar cheltuielile de investiţii în sumă de 3.688.377 lei. La capitolul de „Protecţia mediului”, suma alocată este de 3.675.420 lei, iar la capitolul de „transporturi” suma alocată este de 15.416.930 lei.

rectificare5

De menţionat este că sunt menţinute absolut toate prevederile care au strânit nemulţumiri în rândul populaţiei şi pe care vi le-am arătat cu ocazia prezentării bugetului, dintre care aş reaminti suma de 526.000 lei pentru carburanţi şi lubrifianţi, poştă şi telecomunicaţii de 318.800 de lei, materiale şi prestări servicii cu caracter funcţional fără să ştim despre ce este vorba în sumă de 2.961.100 lei, la care se adaugă suma de 2.098.000 lei reprezentând „alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare”. Reparaţiile curente se menţin şi ele la suma de 1.228.200 lei. Suma de 567.000 lei este alocată pentru obiecte de inventar, suma de 432.500 pentru consultanţă şi expertiză, în timp ce suma de 75.000 de lei pentru… pregătire profesională. Este, de asemenea, menţinută şi suma de 550.000 de lei pentru asociaţii şi fundaţii, chiar dacă nu am aflat nici până în ziua de astăzi ce anume reprezintă.

 

S-a menţinut suma de 348.000 de lei pentru achiziţia de bunuri şi servicii, din care un copiator multifuncţional în valoare de 28.000 de lei, un autoturism în valoare de 55.000 de lei, un autocar în valoare de 105.000 lei, o autoutilitară în valoare de 160.000 de lei. S-au menţinut şi DALI bază sportivă în valoare de 117.000 lei, DALI Casa de Cultură în valoare de 118.000 lei, expertiză tehnică Casa de Cultură şi baza sportivă: 100.000 lei.

 

Pentru pontoane a fost alocată suma de 100.000 lei, pentru zona de promenadă suma de 100.000 de lei, achiziţie de bunuri şi servicii (proiectare avizare ISU şi PUG) nu se ştie pentru ce în valoare de 350.000 lei, dar şi tomberiane în valoare de 180.000 lei.

Rectificarea bugetară a trecut cu trei voturi împotrivă: Mihai Anghel, Nelu Cristian Olteanu şi Daniel Alecsandru Midvighi.

 

Mirela Predan

Va urma

Lasă un comentariu